Działanie skanera 3D
Jak działa skaner 3D – Artec Eva
1. Wciśnięcie przycisku Start
Wystarczy skierować skaner na wybrany obiekt i wcisnąć przycisk. Skanowanie rozpocznie się automatycznie. Dzięki bezpośredniemu połączeniu z komputerem, możliwa jest bieżąca kontrola nad wykonywaną czynnością. |
2. Przemieszczanie skanera 3D:
Aby zeskanować obiekt należy przesuwać skaner względem skanowanego elementu. Skanowanie będzie odbywało się w czasie rzeczywistym, a efekty każdego ruchu będą widoczne na ekranie komputera. Jeżeli pewne elementy zostaną pominięte, możliwe będzie doskanowanie ich w dowolnej chwili. |
3. Tworzenie skanu 3D:
|
Podczas skanowania należy wykonać tyle skanów ile będzie potrzebne do całkowitego zeskanowania danego obiektu. Jeżeli to konieczne, można przerwać skanowanie, aby obrócić skanowany model i rozpocząć skanowanie innej strony modelu. |
4. Dopasowanie skanów 3D
Aby uzyskać kompletny model wszystkie skany należy połączyć ze sobą. Jeżeli niektóre elementy modelu zostały pominięte podczas skanowania, to można wykonać dodatkowe skany. Nasze skanery wykorzystują nowy algorytm dopasowania, aby poszczególne skany uzyskać idealne połączenie uzyskanych skanów. |
|
5. Scalenie skanów 3D
|
Po dopasowaniu poszczególnych skanów następuje proces scalenia ich w jeden obiekt. Proces ten przebiega bardzo szybko. |
6. Wygładzenie i optymalizacja
Jeżeli to konieczne – możesz wygładzić i zoptymalizować siatkę. Oprogramowanie dostarczone wraz ze skanerem wyposażone jest w wiele narzędzi pozwalających na bardzo efektywne i sprawne wykonanie tych czynności. Dzięki temu masz możliwość optymalizacji siatki, wypełnienia dziur i wygładzzenia struktury siatki mesh. Program posiada wiele różnych narzędzi, dzięki którym Twoja praca będzie szybko i efektownie wykonana. |
|
7. Teksturowanie
|
Naniesienie tekstury to tylko jedno kliknięcie myszy. Nowoczesny algorytm pozwala w pełni wykorzystać możliwości CPU. |
8. Eksport wyników
Eksportowanie skanu do wielu różnych formatów (VRML, Obj, STL,Ply, Ascii, AOP), pozwala na pracę z takimi systemami jak: Autodesk Maya, 3DMax, Autocad, Pixologic ZBrush, Blender, XSI, Mudbox,Geomagic, Rapidform oraz wiele innych. |
|