Skanowanie 3d jak z horroru!

, Skanowanie 3d jak z horroru!

Skanowanie 3d jak z horroru!

Halloween ze skanerami 3d

Halloween zbliża się wielkimi krokami, więc jest to idealny czas na dzielenie się horrorami… o skanowaniu 3D!

Być może słyszeliście, że skanowanie 3D czarnych i błyszczących obiektów to absolutny koszmar i że jeśli spróbujecie zeskanować błyszczący obiekt, to nigdy nie zadziała… ale nie bójcie się, ponieważ rozwiążemy wszystkie tajemnice i pozbędziemy się wszystkich waszych lęków, gdy tylko zobaczycie, jak łatwo można uniknąć skanujących „horrorów”.

Maska dyniowa: pozory mogą wprowadzać w błąd

Po prostu nie byłoby Halloween bez tych jasnopomarańczowych dyń, które dumnie prezentują się wszędzie, gdzie spojrzycie. Jeśli boicie się uchwycenia podobnego obiektu i dokładnego dopracowania wszystkich szczegółów, zapewniamy Was, że jest to łatwiejsze niż mogłoby się wydawać, gdy masz pod ręką skanery 3D Artec. Na przykład ta groźnie wyglądająca maska ​​​​twarzy samego Halloween’a została uchwycona za pomocą wszechstronnego Artec Eva, a skanowanie wszystkiego zajęło zaledwie trzydzieści sekund, natomiast przetworzenie tylko dwie minuty. Tak, tak szybko! Bez znaczników, bez talku, bez bałaganu i bez zamieszania. Po prostu świetny, realistyczny model 3D! Więc chociaż niektóre obiekty mogą wyglądać na trudne do uchwycenia, nie daj się ogarnąć strachowi, ponieważ większość obiektów, które będziesz musiał zeskanować, będzie łatwa, a dla tych, które mogą wymagać dodatkowego przygotowania, poniżej mamy dla Ciebie mini przewodnik po Halloween!

Dobrej zabawy!

Dynia: skanowanie wnętrza obiektu

Czasami nie wystarczy zeskanować tylko zewnętrznej części obiektu. Może nadejść czas, kiedy trzeba będzie uchwycić również wnętrze. Nie bójcie się, skanery Artec potrafią nawet i to!

Ta pozytywnie przerażająca dynia, która wprawiła nas w halloweenowy nastrój, została uchwycona zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Skanowanie wnętrza dyni i jej załamań, takich jak nos, oczy i usta, może być trudne dla niektórych skanerów, ale zdecydowanie nie dla naszego!

Najpierw zewnętrzna strona dyni została zeskanowana za pomocą skanera 3D Artec Eva, a następnie ostre krawędzie rzeźb zostały uchwycone za pomocą Space Spider, aby uzyskać jeszcze większą precyzję. Po zeskanowaniu zewnętrznej strony dyni została ona przecięta na pół, aby uchwycić jej wnętrze.

Te skany 3D zostały następnie połączone z zewnętrznymi przy użyciu nakładającej się geometrii i tekstur uchwyconych podczas pierwszego skanowania, gdy dynia była jeszcze cała. 

Ręczne skanery 3D firmy Artec mogą skanować niemal każdy obiekt zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Połączenie Evy i Space Spidera pozwala szybko i szczegółowo uchwycić obiekty o różnych kształtach i rozmiarach. Artec Studio, nasze wielofunkcyjne oprogramowanie do przetwarzania końcowego, może być używane do dokładnego wyrównywania skanów i tworzenia bardzo precyzyjnych modeli 3D.

Szata demona: skanowanie czarnych i błyszczących przedmiotów

Dla większości skanerów 3D próba uchwycenia czarnych powierzchni to koszmar, nie mówiąc już o czarnych i błyszczących! Dzieje się tak, ponieważ błyszczące powierzchnie mają tendencję do odbijania wzoru światła skanera, podczas gdy powierzchnie w kolorze czarnym są trudne do uchwycenia, ponieważ pochłaniają światło skanera, co uniemożliwia urządzeniu rozróżnienie wzoru na obiekcie. Jednak skanery Artec umożliwiają dokładne uchwycenie nawet najciemniejszych tonów. Więc skanowanie czarnych i błyszczących obiektów nie wydaje się już tak przerażające!
Ten straszny demon ubrany w czarną szatę został zeskanowany za pomocą skanerów 3D Eva i Space Spider przez Second Chance Games & Visual Effects w odcinku serialu telewizyjnego Sleepy Hollow (©20th Century Fox).

, Skanowanie 3d jak z horroru!

„Szata, którą miał na sobie, była wykonana z różnych materiałów. Niektóre wyglądały jak siatka” – mówi Vic Holt, wiceprezes 2cgvfx. „Do pewnego stopnia był błyszczący i czarny… dwie bardzo trudne rzeczy do uchwycenia na skanie 3d!” Stwierdzenie prawdziwe dla wielu, ale nie dla skanerów 3D Artec.

Wykonywanie prostych czynności, takich jak zwiększenie czułości skanera i nieznaczne zmniejszenie jasności, sprawiło, że ten naprawdę przerażający demon ożył na srebrnym ekranie! Jeśli skanujesz czarne przedmioty, które również są błyszczące, takie jak czarne plastikowe lub lakierowane buty, możesz zastosować spray przeciwodblaskowy, aby uzyskać wyraźny i bardzo dokładny skan. Przytrzymaj skaner pod kątem 90 stopni, aby mieć pewność, że projektowany wzór precyzyjnie ląduje na obiekcie, co jeszcze bardziej ułatwi proces skanowania. Posiadanie wystarczającej ilości światła podczas skanowania zapewni również łatwe i prawidłowe uchwycenie obiektu. Korzystanie z funkcji „Fuzja w czasie rzeczywistym” programu Artec Studio podczas skanowania jest również niezwykle pomocne. Dzięki temu możesz zobaczyć, jak Twój model jest budowany podczas skanowania Dzięki czemu możesz sprawdzić w czasie rzeczywistym, czy przechwytujesz wystarczającą ilość danych i uzyskujesz doskonałe skany.

Sztylet: skanowanie obiektów o cienkich krawędziach/drobnych szczegółach

Konieczność skanowania cienkich obiektów może być przerażająca, ponieważ w większości przypadków skanery mają trudności z ich uchwyceniem. Ponieważ obszar, który ma zostać przechwycony, jest tak mały na przedmiotach takich jak na przykład noże, wzór skanera czasami nie jest rzutowany w całości na obiekt. Skanowanie obiektów o cienkich krawędziach, drobnych szczegółach i błyszczącej powierzchni jest dwa razy bardziej przerażające! Błyszczące powierzchnie, jak wspomniano wcześniej, są trudne do zeskanowania, ponieważ odzwierciedlają wzór skanera, co utrudnia urządzeniu zrozumienie zarówno geometrii, jak i tekstury obiektu. Ten niezwykle ostry sztylet został zeskanowany przez Spacer Spider i jak widać nie ma się czego bać! Ten doskonały skan zimnej broni został osiągnięty dzięki przestrzeganiu kilku prostych zasad.

Podobnie jak w przypadku skanowania czarnych i błyszczących powierzchni, przechwytywanie obiektów o cienkich krawędziach jest lepsze dzięki trzymaniu skanera pod kątem 90 stopni. Jeśli skaner ma trudności ze uchwyceniem błyszczącego obiektu, zawsze możesz użyć sprayu przeciwodblaskowego i funkcji „Fuzja w czasie rzeczywistym” Artec Studio.

W takim przypadku nie zaleca się zwiększania jasności. Należy również pamiętać, że podczas skanowania błyszczącego obiektu upewnij się, że w polu widzenia skanera znajduje się niebłyszczący obiekt, taki jak stół lub inne tło. Pomoże to skanerowi rozróżnić te dwa elementy i dokładniej uchwycić błyszczący obiekt. Podczas skanowania cienkich obiektów lub drobnych szczegółów, możecie napotkać pewne trudności, ponieważ niewystarczająca powierzchnia obiektu jest widoczna dla skanera: Po pierwsze, możecie mieć problemy z zachowaniem rejestracji podczas skanowania; Po drugie, połączenie dwóch płaskich powierzchni obiektu może być nieco trudne; i wreszcie, globalna rejestracja skanów w Artec Studio może być trudna do wykonania. Aby upewnić się, że cienkie obiekty są prawidłowo uchwycone, zeskanujcie obiekty z cienkimi krawędziami na tle, najlepiej z dużą ilością tekstury. Ponadto, aby mieć pewność, że przedmiot pozostaje nieruchomy, można go zamocować w jednym miejscu za pomocą narzędzi, takich jak szczypce. Pomimo tego, że boki obiektu są symetryczne, ważne jest, aby zeskanować wszystkie boki, w tym górę.

Następnie obiekt można wyrównać według jego cech, zarówno tekstury, jak i geometrycznych. Należy pamiętać, aby nie usuwać tła i nie używać narzędzia do usuwania podkładu, ponieważ efekt końcowy jest lepszy dzięki wykorzystaniu geometrii i tekstury zarówno obiektu, jak i tła. Na przykład, aby lepiej zeskanować czubek sztyletu, przebiliśmy go przez kawałek papieru i zeskanowaliśmy w ten sposób, aby uzyskać lepszą rejestrację.

Oto kolejna historia sukcesu. Ultraprecyzyjny Artec Space Spider został wykorzystany do zeskanowania innej popularnej Halloweenowej postaci – pająka.

Nie był to jednak zwykły pająk. Z jednym kolorem do pracy, powtarzalną geometrią powierzchni oraz tymi cienkimi i długimi, chwiejnymi nogami, z czego każda o długości 25 cm, uchwycenie go dowolnym skanerem mogło być prawdziwym problemem.

Aby mieć pewność, że skan jest czysty i wyraźny, nogi pająka zostały zabezpieczone w jednym miejscu i ściśle ze sobą połączone, tak aby skaner miał je naraz w swoim polu widzenia, zapewniając wystarczającą powierzchnię do śledzenia i łatwego uchwycenia wszystkich wymaganych danych w 3D. Jeśli zdarzy Wam się mieć obiekt podobny do tych długich, cienkich i chwiejnych nóg pająka, który zeskanowaliśmy, nie próbujcie chwytać ich osobno i upewnijcie się, że są stabilne, aby uniknąć niepotrzebnego ruchu, który może mieć wpływ na jakość końcowego modelu 3D. Ponadto, aby uzyskać lepszą rejestrację, upewnijcie się, że macie jak najwięcej geometrii w polu widzenia skanera.

Możecie użyć innych obiektów, na przykład tła, które ma wiele różnych kolorów lub tekstu. Upewnijcie się również, że eksperymentujecie z rzeczywistą pozycją tego, co przechwytujecie. Regulacja pozycji obiektu o zaledwie kilka stopni może mieć ogromne znaczenie w ostatecznych wynikach. Po wybraniu optymalnego położenia pająka skanowanie trwało około 30 minut, a kolejne pół godziny potrzebne było na przetworzenie przechwyconych danych. Ta-da!

Wilkołak: skanowanie futra i włosów

Niektórym skanerom może być dość trudno wychwycić zarówno futro, jak i włosy. Poszczególne włosy są zbyt małe i cienkie, aby można je było uchwycić, ponieważ podobnie jak w przypadku obiektów o cienkich krawędziach, trudno jest je odwzorować jako pojedyncze obiekty. W rezultacie muszą być uchwycone jako jedna powierzchnia. Przed skanowaniem, ten przerażający, futrzasty wilkołak musiał przeczesać futro szczotką do włosów, aby je nieco spłaszczyć, co ułatwiło skanerowi uchwycenie owłosionych powierzchni. Z tego samego powodu zwiększono czułość skanera.

Stylowa, wzorzysta koszula wilkołaka również pomogła skanerowi zeskanować bestię. Połączenie spłaszczonego futra i teksturowanej koszuli pomogło zeskanować wilkołaka w 3D z najdrobniejszymi szczegółami. Inną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę podczas skanowania wilkołaków (lub ludzi) z podniesionymi rękami i rozłożonymi palcami, jest to, że mają tendencję do lekkiego ich poruszania, ponieważ trzymanie ich w jednym miejscu przez długi czas jest męczące.

Aby upewnić się, że uzyskasz najlepsze wyniki, najpierw zeskanuj dłoń i palce, a następnie resztę ciała. Kilka prostych zasad, o których należy pamiętać podczas skanowania włosów lub sierści. Rozczesz włosy lub futro, aby je spłaszczyć. Wzór skanera może być wtedy znacznie dokładniej rzutowany na powierzchnię, co zapewnia lepsze skanowanie. Skanery Artec równie dobrze rejestrują zarówno ciemne, jak i jasne włosy. Jeśli to możliwe, upewnij się, że podczas przechwytywania włosów lub futra w polu widzenia skanera znajduje się obiekt o bogatej teksturze.

Podsumowując, skanery Artec są fantastycznymi narzędziami, gdy w pobliżu jest wilkołak i trzeba go schwytać w całej swojej przerażającej okazałości.

Magiczna butelka na miksturę: skanowanie przezroczystych obiektów

Podobnie jak w przypadku skanowania błyszczących powierzchni, przechwytywanie przezroczystych obiektów może być pewnym wyzwaniem. Światło ze skanera po prostu przechodzi przez obiekt, nie mając się nad czym odbijać.

Ta magiczna butelka z miksturą została wypełniona niebieskim magicznym eliksirem, aby zmniejszyć jej przezroczystość, a następnie została zeskanowana przez Spacer Spider w dwóch etapach.

Najpierw butelka została zeskanowana, aby uchwycić jej teksturę. Na tym etapie skanowania zwiększono ustawienia czułości, aby uzyskać najlepsze wyniki. Skaner trzymano pod kątem 90 stopni. Drugi etap skanowania miał na celu uchwycenie geometrii butelki. Tutaj ustawienie czułości nie zostało zwiększone, a zastosowano spray przeciwodblaskowy.

Butelka została zeskanowana zarówno w pozycji pionowej, jak i do góry nogami w celu lepszej rejestracji i bez usuwania bogatej tekstury tła. Po połączeniu skanów butelek wykonanych z użyciem i bez użycia sprayu antyodblaskowego powstał doskonały model 3D, pokazujący najdrobniejsze szczegóły w doskonałej jakości. Poczuj magię!

Aby zeskanować powierzchnie przezroczyste, podobnie jak w przypadku błyszczących, najczęstszą czynnością jest nałożenie na przedmiot sprayu antyodblaskowego. Inne metody obejmują owinięcie obiektu w ciasną plastikową torbę lub umieszczenie znaczników na obiekcie. Aby ułatwić skanerowi identyfikację przezroczystego obiektu o symetrycznych bokach, możecie użyć tła o bogatej teksturze.

Pomoże to skanerowi rozróżnić boki obiektu. Jeśli przezroczysty obiekt, który skanujecie, można umieścić w zamrażarce (taki jak butelka), mróz pozwoli skanerowi na uchwycenie obiektu. Możesz również wypełnić przezroczysty obiekt kolorową nieprzezroczystą cieczą. Pomoże to również w skanowaniu.

Diorama zagłady: skanowanie trudno dostępnych kątów i skomplikowanych detali

Niektóre obiekty mogą być zbyt proste, ale są też takie, które mają złożoną geometrię i zawiłe szczegóły, jak ta dramatyczna dioramy zagłady. To niesamowite, ręcznie robione dzieło sztuki o szerokości 46 cm i wysokości 38 cm ma mnóstwo bardzo drobnych detali, takich jak pazury potworów i plamy zielonej krwi. Ze względu na złożoną geometrię niektóre części obiektu były albo zatkane, albo trudno dostępne tylko za pomocą Spacer Spidera.

Co gorsza, niektóre elementy dioramy wykonano z błyszczącego materiału. Brzmi jak koszmar, prawda? Nie martw się, bo mamy rozwiązanie. Właściwie dwa; Artec Eva i Artec Space Spider. Użyliśmy obu skanerów, aby stworzyć ten nieskazitelny model 3D dzieła sztuki.

Najpierw musieliśmy przygotować obiekt do skanowania. Aby upewnić się, że odblaski od dioramy nie zrujnują naszych skanów, po wstępnym skanowaniu użyliśmy sprayu Cyclododecan, aby nadać powierzchni obiektu matowe wykończenie, bez użycia talku lub innych substancji brudzących. Spray Cyclododecan jest również świetny, ponieważ nie trzeba go zmywać. Po prostu rozpuszcza się samoczynnie w krótkim czasie. Puf, jak magia! Gdy to się skończyło, użyliśmy Space Spidera, aby uchwycić obiekt. W przypadku takich obiektów, o trudno dostępnych kątach i skomplikowanych szczegółach, ważne jest, aby pomyśleć o trajektorii skanowania, ponieważ chcemy mieć pewność, że uzyskamy jak najwięcej obiektu.

Po otrzymaniu danych ze Space Spidera wykorzystaliśmy Evę do uzyskania jeszcze lepszej jakości skanów 3D. Dane z obu skanerów 3D zostały następnie połączone w potężnym oprogramowaniu do skanowania 3D i przetwarzania końcowego Artec Studio, aby stworzyć ten niesamowicie szczegółowy model 3D Halloween!

Jak teraz widzisz, nie ma się czego bać! Chwyć skaner Artec i zeskanuj wszystkie swoje obawy, ponieważ nie ma niczego, czego nie możesz zeskanować, w tym magicznych mikstur i wilkołaków.

, Skanowanie 3d jak z horroru!

Masz pytania? Napisz do nas!







    Rozwiń

    script1