fbpx

Skanowanie 3D piłkarzy reprezentacji Brazylii

Skanowanie 3D piłkarzy reprezentacji Brazylii

Skanowanie 3d piłkarzy

Skanery 3d Artec były wykorzystane do stworzenia realistycznych modeli 3D zawodników reprezentacji Brazylii w piłce nożnej. Miało to związek z projektem multimedialnym prowadzonym przez Globo Internacional, znanej grupy medialnej z Ameryki Łacińskiej. Jego szczegóły zostaną zaprezentowane wkrótce, jednak już teraz możemy zdradzić kilka informacji na ten temat.

Zespół Artec udał się do Genewy w Szwajcarii, aby tam spotkać się z piłkarzami Canarinhos przygotowującymi się do meczu z reprezentacją Włoch. Zadaniem pracowników Artec było dość wyraźne i szybkie skanowanie wszystkich graczy z drużyny. Znalezienie na to czasu w harmonogramie pracy piłkarzy było bardzo trudne, ponieważ mieli już zaplanowany trening i testy medyczne.

Szybkie i dokładne skanowanie skanerem 3D Artec Eva górnej części ciała każdego piłkarza, a także przetwarzanie wyników w oprogramowaniu Artec Studio zajęło tylko 5 godzin.

Skanowanie 3D było nowym i zabawnym doświadczeniem dla wszystkich zawodników, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z skanerami 3D. Początki nie były łatwe. Najpierw zeskanowano asystentów, aby pokazać drużynie, że cały proces jest całkowicie bezpieczny. Przykładowo Hernanes zamknął oczy, aby chronić je przed potężnym błyskiem skanera 3D EVA, ale szybko nabrał przekonania, że skaner nie zrobi mu żadnej krzywdy.

 skanowanie 3D piłkarzy brazylii

Podczas sesji ekipa Artec napotkała na pewne trudności…

Skanowanie 3D Dantego, znanego nie tylko z ogromnego talentu piłkarskiego, lecz również z ekstrawaganckiej fryzury w stylu afro okazało się dość skomplikowane. Jego kręcone i puchate włosy były wyzwaniem nawet dla skanera Eva. Na szczęście włosy innych zawodników były znacznie łatwiejsze do skanowania.

skanowanie 3d

Największe wyzwanie?

Największym wyzwaniem dla piłkarzy okazało się spokojne siedzenie w bezruchu. Było wiele żartów, śmiechu i koleżeńskich docinek. Zawodnicy bawili się naprawdę doskonale i byli bardzo zadowoleni z eftków. Marcelo, jako osoba bardzo wesoła musiał być skanowany kilkakrotnie, ponieważ nie mógł się powstrzymać i za każdym razem wybuchał śmiechem.

skanowanie 3d

Wyposażona w skaner 3D Artec Eva, baterię do skanera i laptopa, ekipa Artec była w stanie zeskanować całą piłkarską reprezentację Brazylii oraz jej trenerów w bardzo krótkim czasie. Po zeskanowaniu więcej niż 25 osób, wszyscy byli podekscytowani: piłkarze z pierwszej ręki otrzymali informacje na temat skanowania 3D, Globo uzyskało dane 3D do projektu, a ekipa Artec spotkała osobiście piłkarzy reprezentacji Brazylii i nie przegapiła szansy, aby zdobyć kilka cennych autografów.

Czekamy na finał projektu Globo, aby poinformować o szczegółach.

Zobacz film z skanowania 3D reprezentacji:

(Źródło)

Pozostałe wdrożenia

  • Technologia 3D pomoże tukanowi odzyskać zdrowie

    Technologia 3D pomoże tukanowi odzyskać zdrowie

    Ranny tukan wkrótce otrzyma nowy wydrukowany w 3D dziób Ten rok był jazdą bez trzymanki dla tego uroczego mieszkańca Kostaryki. W styczniu tukan znalazł się w […]

    więcej
  • Prezydent Barack Obama w 3D

    Barrack Obama podczas pomiarów skanerem 3D

    Prezydent Barack Obama – portret 3D Biały Dom podał do informacji publicznej komunikat o pierwszym w historii wykonanym w 3D portrecie prezydenta Stanów Zjednoczonych. Prezydent Barack […]

    więcej
  • Tuning Hondy przy pomocy technologii 3D

    Skanowanie 3D samochodu marki Honda

    Tuning Hondy przy pomocy technologii 3D Nasi pracownicy zrealizowali ciekawy projekt wykonania prototypu dolotu zimnego powietrza do układu dolotowego samochodu marki Honda del Sol. Jako, że […]

    więcej
  • Eva i Elizabeth Skanery 3D Artec przy tworzeniu reklamy BioShock Infinite

    Zastosowanie skanerów 3D w grach komputerowych

    Eva i Elizabeth: skanery 3D Artec pomogły stworzyć reklamę gry komputerowej BioShock Infinite – jak powstają gry 3D? Jak powstają gry komputerowe? Skanery 3D, a dokładnie […]

    więcej
  • Skaner 3D Eva skanuje łódź podwodną

    łódź podwodna - skanowanie skanerem 3D Artec Ray

    Skaner 3D Eva po raz pierwszy skanuje łódź podwodną   Technologia skanowania 3D jest używana także do przywrócenia i zachowania cennych sprzętów i obiektów z czasów II [...] więcej
  • Badanie instalacji wodociągowych przez skanery 3D

    Skanery 3D Zastosowanie w londyńskich wodociągach

    Skanery 3D podczas badania instalacji wodno-kanalizacyjnej Skanery 3D mogą w znaczący sposób ułatwić pracę pracownikom firm wodno-kanalizacyjnych. W jaki sposób można przeprowadzić test? Thames Water to [...] więcej
  • Muzeum figur silikonowych – skanowanie 3D

    Muzeum figur silikonowych - skanowanie 3D

    Muzeum figur silikonowych – skanowanie 3D Spójrz na te twarze! Pośrodku jest prawdziwa osoba, a po lewej stronie maska uzyskana z proszku przy pomocy Skanera 3D […]

    więcej
  • Robot zeskanował silnik motocyklowy używając skanera 3D Spider

    Robot zeskanował silnik motocyklowy używając skanera Artec Spider

    Chociaż skanery ręczne 3D Artec zaprojektowane były z tak aby idealnie pasowały do dłoni, nasi klienci udowodnili że również mogą być łatwo zintegrowane z systemami […]

    więcej
  • Skanery 3D w kinie – Schwarzenegger jako Terminator Genisys

    Arnold Schwarzenegger zeskanowany w 3D

    Arnold Schwarzenegger zeskanowany w 3D jako Terminator Genisys     Chłopcy z  Legacy Effects utrzymują nas pod wrażeniem swojej pracy dzięki oszałamiającym efektom specjalnym uzyskanym w […]

    więcej
  • Skanery 3D Artec w służbie polskiej archeologii – badania w Machu Picchu

    Skanery 3D Artec w służbie polskiej archeologii – badania w Machu Picchu

    Informowaliśmy już o wykorzystaniu skanerów 3D w serialu telewizyjnym. Przy ich pomocy stworzono model 3D, który potem został wydrukowany na drukarce 3D. Tym razem skanery 3D […]

    więcej
  • Cyfrowe Muzeum Soane

    Zastosowanie skanerów w muzealnictwie - skanowanie figur

    Cyfrowe Muzeum Soane: skanery 3D Artec łączą współczesną sztukę z nowoczesną technologią Skanery 3D dają szansę na rozwój nowoczesnym muzeom cyfrowym Palo Alto, CA. 4 Grudnia, […]

    więcej
  • X