Znakomite modele 3D gotowe do VR gotowe w kilka minut: sposób Pikcells z Artec Eva
Skanowanie 3D modeli do VR.
Niezależnie od tego, czy kupujesz ubrania, nowy samochód czy cały zestaw mebli, tradycyjne zakupy bywają często żmudne i frustrujące.
Odwiedzanie wielu sklepów lub salonów wystawowych w różnych częściach miasta, stanie w korkach, aby się tam dostać, a po przyjeździe nie zawsze można kupić to, czego szukamy.
I to było zanim lockdown związany z Covid-19 uniemożliwiał na wiele miesięcy udział w takich zakupowych przygodach.
Zobaczcie teraz, jak przy pomocy skanera 3D Artec Eva zmienić wymiar zakupów!
Cyfrowa artystka Pikcells, Jane Carver, skanująca sofę za pomocą skanera 3D Artec Evą
Od tego czasu wiele firm, które wcześniej zlekceważyły VR i AR, zainteresowały się tymi technologiami. Kiedyś uważane za zbyt skomplikowane i niewarte inwestycji wymaganej do opracowania opłacalnych rozwiązań, VR i AR powracają, szczególnie na rynku detalicznym.
Chociaż koszt wejścia może wydawać się zaporowy dla wszystkich, z wyjątkiem największych graczy w branży, niezależni specjaliści od fotorealistycznego tworzenia treści 3D, projektowania i interaktywności online mogą sprawić, że nawet małe firmy będą w stanie konkurować z liderami rynku na tej arenie.
Jedną z takich wyspecjalizowanych firm jest Pikcells, wielokrotnie nagradzana brytyjska agencja tworzenia treści, która sprawia, że interaktywne formy i środowiska CG są tak realistyczne, że mogą oszukać nawet ekspertów. Lista ich klientów obejmuje kuchnie Wren, GE, SubZero / Wolf, Kronospan, Masterbrand Cabinets, LG, Samsung i in.
Realistyczna kuchnia CGI wykonana przez Pikcells
W ciągu zaledwie kilku tygodni specjaliści firmy zajmujący się skanowaniem i modelowaniem 3D mogą przekształcić magazyn pełen produktów w oszałamiające modele 3D, które są gotowe do środowisk VR / AR i aplikacji interaktywnych.
Aby osiągnąć swoją magię, mają do dyspozycji szereg narzędzi, z którymi pracują, w tym fotogrametrię, modelowanie 3D i ręczne skanowanie 3D.
Cyfrowy artysta Pikcells, który tworzy realistyczny model 3D poduszki na sofę
Fotogrametria sprawdziła się jako rozwiązanie do przechwytywania rzeczywistych obiektów, szczególnie jeśli chodzi o ich tekstury. Podczas gdy modelowanie 3D jest znane na całym świecie jako niezrównana droga do tworzenia cyfrowych modeli wszystkiego, od gier wideo po CGI do filmów i nie tylko.
Jednak oba narzędzia nie są pozbawione wad, z których największym jest długi wymagany czas, a także bóle głowy związane z próbą uchwycenia lub modelowania organicznych, złożonych powierzchni.
Z drugiej strony skanowanie 3D znacznie przyćmiewa oba narzędzia pod tym względem i pod innymi względami. I to lekko. Zanim Pikcells przyjęło własną technologię i podejście do skanowania 3D, dokładnie zbadali najlepsze rozwiązania na rynku.
Aby pomóc im w wyszukiwaniu, skontaktowali się z ekspertami ds. Skanowania 3D z Artec Gold Certified Reseller Europac 3D.
Skanowanie 3D z dystrybutorem Artec 3D.
Jak powiedział Mark Beckett z Europac 3D: „Podczas naszego pierwszego spotkania z Pikcells poleciliśmy im ręczny skaner 3D Artec Eva. Kiedy pokazali nam swój przepływ pracy i wyjaśnili nam, jakich wyników potrzebują, było oczywiste, że Eva jest do tego idealnie dopasowana ”.
Wnętrze 3D z sofą uchwycone przez skaner 3d Artec Eva
Artec Eva to lekki, skanujący w kolorze skaner 3D, który rejestruje miliony punktów danych na sekundę. Łatwa do nauczenia i prosta w obsłudze, od pierwszego dnia Eva z Pikcells zeskanowała setki obiektów, w tym sofy i meble wszystkich rozmiarów, meble łazienkowe, odzież i nie tylko.
Tydzień po tygodniu używali Evy, aby osiągnąć bezprecedensowy poziom jakości, jednocześnie skracając czas projektu o godziny, a nawet dni.
Skanowanie ręcznie kostki brukowej za pomocą Artec Eva
Model 3D kostki brukowej ze skanu Artec Eva
Projektowanie niestandardowej koszuli za pomocą aplikacji Threadmark
Możliwość powiększania, oglądania, a nawet sprawdzania koszuli pod każdym możliwym kątem daje klientom wyjątkową możliwość dostosowania własnych koszul. Zwiększa również stopień przejrzystości produktu online. Tak więc, gdy klienci w końcu otrzymają nowe koszulki, poziom zadowolenia z produktu jest znacznie bardziej pozytywny niż kiedykolwiek wcześniej.
Threadmark niestandardowa aplikacja do projektowania koszul
„To wnikliwy przykład tego, co jest możliwe dzięki skanowaniu 3D w synergii z WebGL i ukierunkowanymi umiejętnościami projektowymi. Chociaż ta aplikacja jest przeznaczona do dopasowanych koszul, z powodzeniem może być stosowana do każdego rodzaju odzieży, a nawet do wnętrza domu, biura, a może nawet samochodu. Siedzimy z naszymi klientami i wspólnie opracowujemy rozwiązania, które znacznie wykraczają poza techniczne wymagania projektu ”- powiedział Benson.
Lekki i przenośny skaner 3D Eva pozwala ekspertom Pikcells zajmującym się skanowaniem 3D zabrać go ze sobą do klientów, gdzie w ciągu kilku godzin mogą cyfrowo uchwycić cały salon wystawowy mebli lub innych produktów.
Pikcells stworzył również wersję demonstracyjną sklepu internetowego AR do użytku na telefonie lub tablecie. Oznacza to, że klienci w dowolnym miejscu mogą kupować i oglądać realistyczne modele 3D produktów firmy, które są wyraźnie osadzone w otoczeniu takim jak np. salon oraz umożliwiają zmianę ich paramentów.
Jeśli chodzi użytkowanie skanera 3D Artec Eva przy kliencie oraz zabieranie go ze sobą do projektów poza biurem firmy, artystka cyfrowa Pikcells, Jane Carver, wyjaśniła: „Kiedy zabieramy Evę do klienta, jest prawie pewne, że będzie on chciał obserwować proces skanowania. ”
Dodaje: „Są zafascynowani tym, co widzą, i daje im to poczucie pewności, gdy widzą, jak szybko i łatwo tworzymy realistyczne modele 3D ich produktów na ich oczach. Kluczem do uchwycenia dobrego modelu 3D jest zaplanowanie z wyprzedzeniem, aby upewnić się, że każda część obiektu, w tym spód, może zostać zeskanowana”.
Sklep z wykorzystaniem skanowania 3D i modelami VR
Sklep internetowy Pikcells AR: https://www.pikcells.com/lab/augmented-reality-webstore
Gdy wszystko zostanie przechwycone, potrzebna jest obróbka w oprogramowaniu Artec Studio. Następnie w razie potrzeby oczyszcza się skan, usuwając wszelkie platformy skanowania lub inne niechciane obiekty. Następnie używamy automatycznego wyrównywania, aby scalić ze sobą skany.
Po tym kroku „Będziemy używać Sharp Fusion, aby zachować dokładne zagniecenia przy rozdzielczości około 0,5. Im niższa liczba, tym ostrzejsze szczegóły i dłuższy czas przetwarzania ”. Od tego momentu używają w razie potrzeby usuwania wartości odstających lub filtru małych obiektów, na wypadek gdyby były jakieś niechciane elementy tła.
Gdy ostateczny model 3D będzie gotowy do pracy, wszystkie elementy połączone ze sobą tak, aby pokazać oryginalną teksturę, Carver mówi: „Wracamy do karty tekstury i wybieramy skany pierwotnie użyte do stworzenia modelu 3D, o którym nam chodziło. Nasze domyślne ustawienia mają włączoną opcję „włącz normalizację tekstur” i maksymalny rozmiar wyjściowej tekstury, ale można to dostosować indywidualnie dla każdego przypadku ”.
Stamtąd eksportują plik OBJ z Artec Studio, który można następnie przenieść bezpośrednio do programu 3ds Max lub innej aplikacji, gdzie w celu uzyskania najlepszych wyników zeskanowany model zostanie ponownie opracowany, aby zoptymalizować ilość skanowanych danych.
Jeśli chodzi o perspektywę Pikcells na przyszłość VR/AR w nadchodzących miesiącach i latach, Richard Benson mówił: „Wierzymy, że to, co widzimy teraz, jest początkiem tego, co ma się pojawić w wielu branżach”.
Wyjaśnił: „Nastąpił ogromny wzrost popytu na szybkie i łatwe zakupy online, a w przypadku wielu produktów wymaga to realistycznych, wysoce interaktywnych treści 3D. Jeśli chcesz, aby doświadczenie online przyćmiewało osobiste zakupy, klienci muszą zobaczyć dokładne i realistyczne cyfrowe wersje tego, co otrzymują. Pikcells może to urzeczywistnić ”.